سایت های ایده یابی تولید محتوا ! چرا روی خودمان حساب نکنیم؟
ایده تالیف مقاله «سایت های ایده یابی تولید محتوا» از آن جایی در من ایجاد شد که روزی خودم در همان اوایل ماههای تاسیس سایت کانون، برای آنکه وبسایت با افزایش بازدید روبهرو شود و آرام آرام جایگاه خود را در صفحات برتر و نخست گوگل پیدا کند به دنبال آن بودم.
یک اقدام و تصمیم نابخردانه که حاصل یک ذهنیت ناپخته بود که در انتها بجز عدم نتیجه و رضایت، سود دیگری در بر نداشت. اما چرا؟ در مقاله «سایت های ایده یابی تولید محتوا» هدف بر آن است که شما را با مجموعه قوانین و اصول بنیادین و به راستی معجزهآسایی آشنا کنیم تا در مسیر تولید محتوا به بهترین دست آورد و آن خواسته مورد علاقهتان دست پیدا کنید. بدون آنکه بخواهید از راه مشاهده ایدههایی که فقط به جای خلاقیت، قدرت کپیسازی ذهن شما را تقویت و پرورش میدهد حقیقت نوآوری و ایده را احساس و ادراک کنید که طعمی به مراتب شیرین و دلچسب دارد.
این قوانین شامل آگاهیهایی است که در بخش اول ذهنیت شما را نسبت به کار تولید محتوا تغییر میدهد تا با هدف و انگیزهای بیشتر فعالیت خود را آغاز نمایید و در بخش دوم شما را با معنا و مفهوم ایده، راههای استاندارد و درست به دست آوری آن و همچنین نکاتی که با استفاده از آن میتوانید برای همیشه به یک منبع عظیم و بیانتها برای یافتن ایدههای نو و خلاقانه برسید آشنا میسازد.
به همین جهت است که شما به جای گرفتن ماهی، ماهیگیری را میآموزید. بهجای آنکه در سایت های ایده یابی تولید محتوا وقت خود را صرف مشاهده ایدههای تکراری و متوسط به جهت تاثیرگذاری و اثربخشی سازید، با شناخت الگویی تحت عنوان خودشناسی؛ ایدههای ناب، بکر و همیشه پویا و جریان آفرین را از درون خود که هیچ کس جز خودتان به آن دسترسی ندارد به مخاطبانتان ارائه دهید. ایدهای پویا که منشاء الهی دارد و خبری است که هیچگاه کهنه نمیشود.
فلسفه وابستگی و بروز آن در سایت های ایده یابی تولید محتوا
قبل از آنکه وارد موضوع اصلی خودمان یعنی معایب رجوع به سایت های ایده یابی تولید محتوا و راهکارها و نکاتی که ما را به مسیرهای ساده و جذابتری برای ایده یابی سوق میدهد شویم، بگذارید تا کمی در مورد موضوعی صحبت کنیم که گویا در مجامع جهانی کمی مورد غفلت واقع شده است و آن نیز چیزی نیست جزء «اتکاء به قابلیتهای ذاتی یا خدادادی».
اما علت این فراموشی که به راستی بزرگترین سرمایه زندگی ما است چیست؟ از دو بعد میتوان به این قضیه نگاه کرد. بعد نخست راحت طلبی ذهن انسان برای رسیدن به خواستههایش است که البته این امر تنبلی نام دارد. بعد دوم نیز درگیر نشدن ذهن با قواعد، اسلوب و مجموعه ساختارهای نو و ناشناخته است که به حال با آنها مواجهای نداشته است. بدیهی است که در چنین شرایطی ذهن انسانها بجای آنکه از درون خود آغاز کند به سراغ سایت های ایده یابی تولید محتوا میرود.
تا حد امکان برای رهایی از این دام و روی آوردن به وادی نوآوری و خودشکوفایی باید از هر چه قید و بندهای مختلف و متنوع رهایی یافت و در یک کلام از کثرت به وحدت کوچ کرد. زیرا گر مقید بکنندم به قیامت که چه خواهی؟ دوست ما را و همه نعمت فردوس شما را. گاهی انسان برای کشف یک ایده یا سوژه هزاران هزار سایت یا حتی محتواهای مختلف را مشاهده میکند و در انتها به مراد خود آنگونه که باید دست پیدا نمیکند، اما با تاملات درونی و مکاشفه به چنان ایده و الهامی از جانب خداوند میرسد که آن به لحاظ قدرت، اهمیت، اعتبار و کیفیت برابری میکند با آنچه تا کنون مشاهده کرده و حتی آنچه تا آینده از ایدههای متنوع مشاهده خواهد کرد.
روی خودتان حساب کنید
حال یکی از راههای بسیار قدرتمند و نتیجهبخش در ایده یابی تولید محتوا که میتواند درهایی از الهامات الهی را برای کشف، یافتن و مشاهده ایدههای تازه و نغز هموار نماید «خودشناسی»، «کشف رسالت ذاتی» و «ایمان به غیب» است. این سه مرحله اگر به درستی همراه با ایمان و اعتقاد قلبی از ابتدا به صورت استاندارد، قدم به قدم همراه با حساسیت، ظرایف و دقت بالا انجام شود کارخانه تولید ایدههای خارق العاده و کاربردپذیر ذهن شما را به شکل اعجاب آوری ایجاد و فعال مینماید.
خودشناسی دروازه ورود به کشف ایدههای ناب و بیانتها
مرحله اول که خودشناسی نام دارد و قالبا جزو محوریترین اصول ما در مقالات کانون و به ویژه مقاله «سایت های ایده یابی تولید محتوا» است، شما را با ظرفیتها، قدرتهای فکری، روحی و مجموعه آگاهیهای الهی آشنا میسازد که به وسیله آن خواهید توانست به هر آنچه میخواهید از راه و روشهای کاملاً عقلی و منطقی به دور از هر گونه خرافات و جادوگری دست پیدا کنید. از این رو مرحله نخست برای فردی که قرار است در مسیر خلاقیت گام بردارد جزو الزامات اولیه است.
مرحله دوم یافتن رسالت فردی است که در این مرحله انسان آن گوهر گمشده خود را شناسایی کرده و سپس مییابد. این گوهر همان مبنایی است که انسان به خاطر آن آفریده شده است و اصلا برای آن شوق به زندگی و زیستن در عالم مادی را پیش از خلق شدن از خداوند طلب نموده است. هدفی که برای آن نهایت تلاش خود را میکند و در صورت وجود و تحقق آن احساس حقیقی لذت، نشاط، سرزندگی، محبت و مهر و صفا را تجربه میکند.
نام این گوهر با ارزش و ارزنده همان علاقه به کاری خاص و ویژه است که به آن رسالت فردی میگوییم. تنها عاملی که مولد انگیزه، اشتیاق، شور و امید و در یک کلام احساس رضایت، امنیت، اطمینان، پاکی و آسوده خاطر بودن است. انسانی که در زندگی خود موفق به یافتن و فهم درست رسالت خود از زیستنش نشود بدون تردید نمیداند که چرا، برای چه و چگونه زندگی میکند. بزرگترین شاخصه موفقیت انسانهای برجسته عالم که راه خود را از مردم عوام عامه پسند جدا نمودهاند.
پیوند ایده یابی تولید محتوا با شهود قلبی و الهامات الهی
مرحله سوم که اعتقاد (باور) و ایمان به غیب است و تا حد زیاد و قابل توجهی این قدرت را دارد تا گرایش و وابستگی افراد را از سایت های ایده یابی تولید محتوا کاهش دهد؛ تاثیر بسزایی در شکلگیری و بهبود «شهود قلبی و دریافت الهامات» فرد دارد. البته برای رسیدن به این مرحله فرد باید سیر و سلوک عرفانی داشته باشد و نفس خود را از انواع آلودگیها و ناپاکیها پاک سازد.
همانند آینهای که زنگار بسته و نمیتواند اشیاء بیرونی را به درستی همراه با وضوع و دقت بالا آنگونه که هست نمایان نماید. البته بهترین و سادهترین روشی که شما با بکارگیری آن میتوانید ایمان خود را به غیب که در قرآن به آن اشاره شده است افزایش دهید باور نمودن این نحوه از تفکر است که «خداوند میتواند با شما گفتوگو نماید و ایدههای بدیع و ممتاز از هر نظر را به شما الهام نماید.»
واژه غیب در قرآن به معنای امری ناپیدا، گنگ، عدم یا نیستی نیست، بلکه عکس است این کلمه به معنای ظهور و حضوری است که از شدت حضور از دید محو شده است. به بیانی دیگر همان نیرویی که در پس پرده حضور دارد و از حس پوشیده است و فرد با چشم سر قادر به مشاهده و لمس حسی آن نیست. بلکه باید با انقلاب و تحولات قلبی و روحی وجود و موجودیت او را احساس نماید.
از این رو باور و ایمان داشتن به این اصل مهم که اگر من به عنوان یک انسان بدون در نظر گرفتن جنسیت، مذهب، اعتقادات و … از خداوند درخواست کنم او بدون تردید و صرف زمان به تقاضای من پاسخ مثبت میدهد؛ سرآغاز همه تغییرات، تحولات و پدیدار شدن رویدادهای جریانساز، حرکت آفرین و بنیادین در تمامی حوزههای چه فردی و چه شغلی خواهد بود. لذا عاقلانهترین اقدام و صحیحترین راه ممکن برای رسیدن به قدرت نوآوری و خلاقیت آن است که بهجای مشاهده سایت های ایده یابی تولید محتوا، با تامل و شهود قلبی خودمان به واسطه خداوند تازهترین و نغزترین ایدهها را بسازیم. ایدهای متفاوت که تا به حال اصلا در ذهن فردی خطور ننموده است.
نتیجهگیری نهایی
بسیار خرسند و خوشحالیم که شما را با مسیر سبز و همواری آشنا نمودیم که اگر با اخلاص و جدیت در آن قدم بگذارید به راحتی و سادگی به هر آنچه بخواهید در زندگیتان دست خواهید یافت. چرا باید همواره مقلد باشیم و فکر انسانهایی را که پیش از ما اندیشیدهاند را ما فقط مصرف کنیم! روزی همه آن انسانها همانند ما فرصت انتخاب داشتهاند که مصرف کننده باشند یا تولید کننده.
چرا ما نیز خودمان با اتکاء به توانمندیهای درونی و آن سه مشخصهای که در ابتدای مقاله «سایت های ایده یابی تولید محتوا» معرفی نمودهایم؛ بذرهای نوآوری، ابداعگری و آفرینشگری را در خودمان به واسطه یک نیروی مافوق بشری (خدا) نکاریم تا به دست آورد و نتایج خارق العاده و معجزهآسا در انتها برسیم؟ پس از همین حالا دست بکار بشوید و با نهایت قدرت قدم در راه مکاشفه و مطالعه بگذارید تا آرام آرام آثار و پیامدهای آن را احساس و در نهایت مشاهده کنید.