ثبت‌ نام | ورود
منوی دسته بندی

آموزش تولید محتوا قدم‌‌ به‌ قدم از 0 تا 100

آموزش تولید محتوا

در مقاله آموزش تولید محتوا ما به بررسی نکات بسیار مهم پیرامون روش تولید محتوا اعم از: تولید محتوا متنی، تولید محتوا صوتی و تولید محتوا ویدئویی خواهیم پرداخت که می‌تواند راهگشا شما عزیزان در حوزه تولید محتوا باشد. نکات بسیار کلیدی و ارزنده‌ای که برای اولین بار به شکل رایگان در دسترس شما قرار گرفته است.

تولید محتوا چیست
تولید محتوا

امروز در مقاله کاربردی آموزش تولید محتوا قصد داریم تا به صورت رایگان شروع کار با تولید محتوا را به شکل صحیح از 0 تا 100 و مرحله به مرحله آموزش دهیم. در این مقاله شما با ویژگی‌های یک محتوا باکیفیت، ابزارهای مورد نیاز جهت ارائه و انتشار محتوا، الزاماتی که برای یک محتوا قدرتمند مورد نیاز است و هم‌چنین بهترین روش تولید محتوا آموزش‌های مفیدی ارائه شده است.

مقالات بسیار بیشتری نیز در حوزه تولید محتوا اعم از: اصول تولید محتوا، اصول محتوا نویسی، آموزش محتوا نویسی، آموزش تولید محتوا متنی و نکاتی که حتما باید به هنگام نهایی کردن رعایت گردد، ایده یابی برای تولید محتوا و … تولید شده است که توصیه می‌کنیم حتما پس از مطالعه مقاله آموزش تولید محتوا آنها را نیز مورد بررسی و نکته برداری جهت رشد و کسب دانش بیشتر قرار دهید.

تولید محتوا

تولید محتوا به انگلیسی: Content creation، به معنی «ارائه مجموعه اطلاعات و مفاهیم کاربردی در قالب متن، صوت، ویدئو و انواع شبکه‌های اجتماعی» است. مطالب و موضوعاتی که ذهن افراد را با جهت‌‌دهی‌های درست و موثر؛ به‌سوی رشد، کارهای نو و نتیجه‌بخش هدایت نماید.

البته برای آنکه بتوانیم محتوای خود را هرچه پویا و نیرومندتر سازیم لازم است تا با فراگیری آگاهی‌ها و قوانین تخصصی در زمینه آموزش تولید محتوا، این مهارت را در خود بهبود بخشیم تا به تدریج توانایی تولید محتواهای کارآمدتری را که از قابلیت حل مسئله برخوردار باشند پیدا کنیم.

آموزش تولید محتوا
تولید محتوا رایگان

الزامات تولید محتوا

از این رو در مقاله آموزش تولید محتوا قصد داریم تا برخی از این اصول را تحت عنوان الزامات تولید محتوا، مراحل و ویژگی‌های آن بیان نماییم. در بخش اول ما الزاماتی که هر شخصی باید برای تولید یک محتوا اثرگذار و سودمند حتما از آن آگاهی داشته باشد را معرفی می‌کنیم. اطلاع از الزامات ارائه شده سطح کیفی محتوا و میزان ارزشمندی آن را به شکل بی‌نظیری ارتقا می‌دهد.

الزام اول برای تولید محتوا، «علاقه» است

مفهوم بسیار مهم و در عین حال پیچیده‌ای که اگر به شکل هوشمندانه مورد بررسی قرار نگیرد می‌تواند نتایج کاملا منفی را به همراه داشته باشد. پرداختن به این مفهوم در ابتدا بسیار ساده می‌باشد زیرا ما باید محتوایی را تولید کنیم که در قدم اول به آن علاقه مند هستیم و در قدم دوم در راستای رسیدن به اهداف ما می‌باشد. تولید محتوا مواهب و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت که یکی از آن افزایش میزان بازدید وبگاه‌مان است.

حال این اهداف می‌تواند در حوزه‌های افزایش فروش، ایجاد قرارداد های تجاری پرسودتر و … باشد. از این رو نوع محتوا ارائه شده ارتباط مستقیمی با اهداف و علاق ما دارند و باید در مرحله اول به خوبی مورد بازبینی قرار گیرند. بنابراین شما در آموزش تولید محتوا باید 2 الگو را مورد نظر قرار دهید: اول عشق و علاقه‌تان و دوم هدف از ارائه تولید محتوا به مخاطبان.

هنگامی که ما شروع به تولید محتوا و ارائه آموخته های خود می‌کنیم ذهن ما به صورت ناخودآگاه مطالب را دسته بندی، کدگذاری ئ در انتها فولدربندی به جهت ذخیره در حافظه بلندمدت می‌کند. در حقیقت ما با آموزش دادن و ارائه مفاهیم آموزشی سرعت رشد و ترقی خودمان را مضاعف تر می‌کنیم، سرعتی که دایره ارتباطی و ظرف درک ما را به شکل چشمگیری ارتقا و به مرحله شکوفایی میرساند.

من به ندرت درباره کلمات فکر می‌کنم. فکر خودش می‌آید، من فقط واژه‌ها را با آن بیان می‌کنم. انیشتن

الزام دوم برای تولید محتوا مطالعه است

بدون مطالعه، یادگیری موضوعات مورد علاقه، تحقیق و پژوهش‌های متعدد و متنوع عملاً تولید محتوا محال و غیر ممکن خواهد بود. باید زمان خود را مدیریت کنیم و بیشتر انرژی و وقتمان را به مطالعه نمودن مقالات معتبر علمی، کتاب‌های ارزشمند و فراگیری مهارت‌هایی سازیم که هم راستا با علاقه‌مان است. مجموعه اطلاعات و آگاهی‌هایی که هم جهت با مهارت مورد علاقه‌مان است و تمایل ما را برای انجام مداوم و پیوسته آن کار با جزئیات و کیفیت بالا ارتقا می‌دهد.

در دنیای امروز که در هر لحظه بمباران اطلاعاتی در حال افزایش است مطالعه و درک مفاهیم نیز به طبع مشکل خواهد بود. البته مراد از واژه مشکل سخت، پیچیده و نشدنی نیست بلکه مقصود فعالیت در یک حوزه مطالعاتی مشخص و خالص‌تر نمودن آن مفاهیم به جهت راستی آزمایی و با کیفیت‌تر نمودن آن است.

زیرا اگر این عامل یعنی شناسایی و برنامه ریزی به خوبی انجام نشود تعداد اطلاعات دریافت شده آن قدر زیاد و متنوع خواهد بود که حتی دسته بندی آن نیز زمان بسیار زیادی را از ما خواهد گرفت.

الزام سوم برای ارائه یک محتوا کارآمد تمرین است

پس از بازبینی و تکمیل موارد فوق حال نوبت به استقامت و صبر در امر تولید محتوا فرا میرسد. بسیار از افرادی که در وسط راه سرباز زده و شانه خالی می‌کنند علاوه بر عدم رعایت دو نکته مذکور از صبر و پایداری کم تری نیز برخوردار هستند. یادتان باشد راز موفقیت و شکوفایی در هر حوزه ای پایداری مستمر می‌باشد که بدون تعهد و جدیت محقق نمی‌گردد.

اگر مال هستید که به شکوفایی فکری دست یابید از این تمرین کلیدی استفاده کنید.

الزام چهارم کنار گذاشتن افراد ناهمسان با حوزه کاری است

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود تا افراد در حوزه کاری خود موفق و پیروز نشوند موضوع توجه به نظرات و دیدگاه های دیگران است. در حوزه تولید محتوا اگر فردی ، تمامی برنامه راهبردی خود را به جهت ارائه و تنظیم مفاهیم محتوا بدون در نظر گرفتن علایق ، انگیزه و هدف شخصی در پیش گیرد به سرعت در حوزه کاری خود شکست خواهد خورد.

زیرا موضوع تولید محتوا یک امر بسیار حساس و جدی است و شما نمی‌توانید با توجه داشتن مداوم بر روی افکار ، دیدگاه ها و نظرات دیگر افراد به موفقیت دست پیدا کنید. از مهم ترین دلایلی که در خصوص عدم توجه به نظرات سایر افراد بیان میشود موضوع انحراف از خط اصلی است.

شما با تمام انرژی، عشق و ایمان شروع به انجام و محقق سازی اهداف و آرزوهای خود می‌کنید اما پس از مدتی با نظرات پوچ و بی اهمیت سایر افراد مواجه می‌شوید که در نهایت شما را از حرکت به سمت آرزوهایتان باز میدارد. انسانهایی بی ارزشی که با تولید اخبار منفی، موجی از ناامیدی را در شما تقویت می‌نمایند. از این رو برای تولید محتوا شما باید با ایمان حرکت کنید تا به نتایج بزرگ دست یابید.

تعریف مراحل تولید محتوا چیست

شما در این بخش با مراحل ابتدایی تولید محتوا آشنا خواهید. به نظرتان برای تولید محتوا از کجا باید شروع کنیم؟ چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ چه استاندارد هایی را باید رعایت کنیم؟ در این بخش به این دسته از سوالات پاسخ داده خواهد شد. اگر به کلیه مفاهیم ارائه شده به ترتیب عمل نمایید نتایج بسیار مهیج و گسترده ای را کسب خواهید نمود.

مرحله اول انتخاب منابع مطالعاتی دسته اول

برای آنکه محتوا نویسی را شروع کنیم لازم است تا در قدم اول خوب بیاموزیم و یادگیری را در اولویت اول مان قرار دهیم. آیا علاقه‌مند به یادگیری دائمی هستیم؟ اگر پاسخ مثبت است پس مرحله اول با موفقیت انجام می‌شود. برای یادگیری لازم است تا یک منبع صحیح مطالعاتی برای خود که متناسب با حوزه کاری مورد علاقه مان باشد را پیدا کنیم.

ما باید بیشتر وقت مان را صرف آموزش سازیم تا هر بار به درک والاتری از حوزه کاری مان دست یابیم چون کلمات خود به خود می‌آیند.

مرحله دوم کشف سبک یادگیری ذاتی

سبک یادگیری منحصر به فرد ما چیست؟ شما چگونه مسائل را خیلی ساده و راحت یاد می‌گیرید؟ آیا باید مشاهده کنید یا بشنوید! یادداشت کنید یا به صورت فیزیکی آن را انجام دهید؟ برای آنکه یادگیری و آموختن که همان مرحله نخست می‌باشد برایتان ساده و راحت انجام شود لازم است تا از سبک یادگیری منحصر به فرد و شخصی خود مطلع شوید.

در دوره جامع تندخوانی فرزانگان موضوع سبک های یادگیری همراه با مثال، تمرین و آزمون هایی که وظیفه شناسایی این عمل را برعهده دارند ارائه و به صورت کامل و جامع همراه با مثال و توضیح آموزش داده شده است. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم تا سبک خود را شناسایی کنید تا علاوه بر یادگیری سریع، عشق و علاقه‌تان نیز برای انجام مستمر این آگاهی ها افزایش یابد.

مرحله سوم مشخص نمودن نوع محتوا تولیدی

حالا که نوع سبک یادگیری تان مشخص شد می‌توانیم خیلی راحت پاسخ به این سوال را بدهیم. نوع محتوا نویسی متفاوت و در عین حال بسته به شخصیت و سلیقه افراد که برگرفته از ویژگی های فردی و رفتاری آنها است متفاوت و متنوع است. بعضی از افراد علاقه مند به تولید محتوا در قالب متن و مقاله هستند و بعضی دیگر علاقه مند به تولید محتوا در قالب فایل تصویری و بعضی دیگر صوتی در قالب پادکتس.

انجام صحیح آگاهی‌های مرحله دوم به ما کمک می‌کند تا به استعدادها، علایق و توانمندی های ذاتی‌مان بهتر و دقیق تر پی‌ببریم و با استفاده از آنها تولید محتوا را بسیار باکیفیت و تاثیرگذار تر انجام دهیم به نحوی که ذهنیت نو و پویا را در افراد ایجاد نماید و نوع نگرش و بینش‌شان را برای همیشه نسبت به گذشته متفاوت سازد.

مرحله چهارم سرمایه ‌گذاری بر روی توانمندی‌های فردی

پس از شناسایی علایق، کشف توانمندی های ذاتی و هم چنین نوع محتوا تولیدی حال نوبت به فراگیری آگاهی های مورد نیاز جهت تقویت آن توانمندی و استعداد فرا می‌رسد. به عنوان مثال اگر در قالب فایل های صوتی قصد دارید تا محتواهای خود را تولید و منتشر نمایید لازم است تا بر روی تقویت و بهبود فن بیان‌تان زمان بگذارید تا به هنگام ادای کلمات مخاطبان‌تان از نوع گویش و گفتار شما نهایت لذت و سود را کسب نمایند.

یا اگر در قالب ویدئو قصد تولید محتوا را دارید باید نحوه ارائه مطلوب و جذاب را به خوبی فراگیرید. تسلط داشتن بر روی شروع قوی و پرهیاهو، بیان شیوا و رسا مفاهیم و اطلاعات به نحوی که مخاطب به شکل کامل بر موضوع اشراف یابد و هم چنین جمع بندی صحیح و قدرتمند یکی از اصلی ترین شاخصه هایی است که افرادی که علاقه مند به تولید محتوا ویدئویی هستند با از آن آگاهی یابند و راهکارها و تکنیک های آن را تمرین و تکرار کنند.

روش‌ های تولید محتوا

برای رسیدن و تحقق حقیقت مفاد مقاله آموزش تولید محتوا، شناخت روش‌ها و نحوه صحیح بکارگیری هر کدام از آنها اساسی ترین کاری است که هر فرد مستعد و متعهدی باید از آن آگاهی کامل داشته باشد. از این رو در بخش شما را با روش‌ تولید محتوا، مزایا و همچنین معایب هر کدام از آنها بهتر و دقیق تر آشنا خواهیم ساخت. آگاهی یافتن از روش تولید محتوا زاویه دید جدید و فوق العاده‌ای را در شما پدیدار میسازد.

تولید محتوا متنی و محتوا نویسی

اولین و پایه‌ای ترین نوع محتوا، محتوا بر اساس نگارش متون است. در این روش افراد کلیه اطلاعات و آموخته های خود را از طریق متن به مخاطبان خود انتقال می‌دهند. البته برای انجام این کار لازم است تا افراد با قوانین محتوا نویسی آشنا باشند زیرا بسیار حائزاهمیت است که ما هنر صحیح نوشتن را بیاموزیم و مخاطب خود را از طریق به تصویر کشیدن یک داستان معطوف معنی نماییم.

علاوه بر قوانین محتوا نویسی لزوم آشنایی با دانش گرافیک و طراحی نیز بسیار حیاتی است. به عنوان مثال ما باید قدرت ارائه کلمات و جملات را در قالب تصویر و اشکال را نیز داشته باشیم. ما باید بتوانیم کلمات را به جملات و جملات را به پاراگراف و پاراگراف ها را به داستان های تصویری و در انتها هر کدام از تصاویر را به واسطه ابزاهای گرافیکی از طریق موضوعات بصری قابل فهم به مخاطبان مان به نمایش درآوریم.

برای انجام این کار لاجرم باید با نرم افزارهایی همچون فتوشاپ، ایلوستریتور و هم‌چنین کورل دراو آشنا شویم.

مزایا تولید محتوا متنی و محتوا نویسی حرفه‌ای

تولید محتوا متنی از مزایاهای درخشانی برخوردار است که یک نمونه آن ارتقا میزان تسلط، فهم و اشراف ما نسبت به معنی می‌باشد. ما می‌توانیم از طریق تولید محتوا متنی و محتوا نویسی محصولات، دوره‌های آموزشی و هم چنین آموخته های خودمان را به جهت اگاه سازی افراد و در نهایت ارتقا سطح اندیشه و انگیزه شان برای مطالعه و خرید دقیق تر مضاعف تر سازیم.

استفاده از روش تولید محتوا متنی نه تنها قوه درک مطلب، تالیف و نگارش ما را توانمندتر میسازد بلکه ذهنیت ما را نیز برای نگارش اثربخش و کاربردپذیر تر شکوفا می‌نماید.

سبک یادگیری نوشتاری در تولید محتوا متنی

برای شروع تولید محتوا متنی فقط کافی است تا از سبک یادگیری منحصر به فرد خود مطلع شوید. زیرا همانطور که در دوره جامع تندخوانی فرزانگان این موضوع به صورت کامل همراه با آزمون و تمرین آموزش داده شده است ما از 4 نوع سبک یادگیری برخوردار هستیم که عبارت است از: دیداری، شنیداری، نوشتاری، جنبشی و لمسی.

افرادی که سبک یادگیری شان نوشتاری است در حوزه محتوا نویسی و تولید محتوا متنی خواهند درخشید.

تولید محتوا صوتی یا پادکست

در این روش از تولید محتوا افراد با استفاده از صوت خود اقدام به ضبط محتوا می‌کنند. کار بسیار ساده است فقط کافی است تا در یک محیط آرام قرار گیرید و با یک میکروفن قابل قبول کار خود را شروع کنید. شما باید کلیه آموخته های خود را با استفاده از صوت به مخاطبان تان انتقال دهید.

حال این محتوا می‌توانید شامل هر چیزی باشد از ارائه تجارب در یک حوزه کاری گرفته تا معرفی خدمات و اخبار روز.

تولید محتوا صوتی یا پادکست

مزایا تولید محتوا صوتی

از آنجایی که پادکست ها حجم زیادی را به لحاظ آپلود و دانلود از ما و کاربران مان نمی‌گیرند می‌توان گفت که بعد از محتوا متنی بهینه ترین روش هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ زمانی برای ما خواهد بود. البته لازم به ذکر است که یک قاعده طلایی را در نظر داشته باشیم و آن هم شناسایی رسالت، جامعه هدف کاربران و نوع حوزه کاری مان است.

در چه حوزه کاری قصد فعالیت دارید؟ کاربران با چه انگیزه و هدفی باید با شما آشنا شوند و خدمات تان را تهیه کنند؟ روحیه و شخصیت شما در چه مرتبه ای است؟

سبک یادگیری شنیداری در تولید محتوا سمعی

کلیه موارد بیان شده تاثرات بنیادین و جدی را در تولید محتوا، آشنایی افراد با حوزه کسب و کار و نهایتا ترغیب کردن آنها برای خرید محصولات و خدمات مان خواهد داشت. افرادی که سبک یادگیری آنها شنیداری است تولید محتوا صوتی در قالب پادکست بهترین گزینه خواهد بود زیرا طبق قانون سازمان عملکردی سلول های عصبی افراد شنیداری بهترین همکاری را با صوت و بیان خواهند داشت.

تولید محتوا ویدئویی

همانطور که می‌دانید تولید محتوا ویدئویی امروزه هم در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و هم در وب سایت های اشتراک فیلم مانند آپارات و یوتیوپ با مقبولیت و محبوبیت بسیار گسترده ای رو به رو شده است. افراد به راحتی دوربین گوشی شان را در مقابل خود قرار می‌دهند و در یک فضایی مطلوب ویدئو مدنظرشان را ضبط و در انتها با کاربران به اشتراک می‌گذارند.

اما آیا همه افراد می‌توانند در تولید محتوا ویدئویی یا به انگلیسی ولاگری موفق شوند؟ پاسخ قطعا خیر است.

مزایا تولید محتوا ویدئویی

از آنجایی که موضوعات سمعی و بصری ارتباط مستقیمی با حافظه حسی مان دارند و فهم را به سادگی برایمان امکان پذیر میسازند از جایگاه ویژه ای برخوردار اند. ما می‌توانیم به 3 روش محتوا ویدئویی خود را تولید کنید. نوع اول ضبط محتوا ویدئویی توسط پرده سبز رنگ یا کروماکی است، نوع دوم ضبط محتوا ویدئویی در محیط است که فرد بدون استفاده از پرده سبز و تجهیزات حرفه ای در فضایی طبیعی مانند پارک و یا اتاق خانه ویدئو خود را ضبط میکند و نوع سوم ضبط محتوا ویدئویی از صفحه نمایشگر مانیتور است.

سبک یادگیری دیداری در تولید محتوا بصری

افراد طبق اصل علمی تفاوت پارتو و بالاتر از آن قاعده نظام آفرینش که در سوره مبارکه روم آیه 22 قرآن به آن اشاره شده است با یکدیگر در تمامی زمینه ها متفاوت هستند. چنانچه طبق ساختارهای درونی و ذاتی عمل نشود نتیجه و دست آورد مورد انتظار پدیدار نخواهد شد. بنابراین لازم است تا با سبک یادگیری مان آشنا شویم، اگر فردی دیداری هستید تولید محتوا ویدئویی کاملا مناسب خواهد بود.

آموزش تولید محتوا متنی

برای آنکه بتوانید اقدام به محتوا نویسی و تولید محتوا متنی کنید در گام نخست لازم است تا با قوانین نویسندگی، اصول صحیح نگارش و ویراستاری آشنا شوید.

اما در این بخش می‌خواهیم بخشی از مفاهیم ابتدایی و کارآمد را در خصوص آموزش تولید محتوا متنی بیان کنیم. برای محتوا نویسی باید قلم قوی و روانی داشته باشید، بسیاری از افراد قادر به روان نویسی نمی‌باشند و گاهن توانایی ارائه ساده، سریع و دقیق مفاهیم را نیز ندارد و مخاطب را سردرگم می‌کنند. برای محتوا نویسی ما باید از دست این مسائل دردسر ساز رها شوید.

اگر شما نیز دچار چنین موانعی می‌باشید فقط کافی است تا با طرح سوالات روشن پاسخ های مناسب را برای رفع این معضل پیدا کنید. آگاهی از شرایط و کشف نگارش ذاتی یکی از مهم ترین عوامل نویسندگی، یادداشت برداری، خلاصه نویسی و محتوا نویسی جهت تولید محتوا متنی است که در دوره جامع تندخوانی فرزانگان به صورت کامل و مفصل همراه با مثال و تمرین آموزش داده شده است.

ابزارهای نگارش متن

با توجه به لزوم جدی نگارش محتوا های متنی در بستر وب سایت و کسب امتیاز مثبت از گوگل جهت بهینه تر شدن محتوا های نگارشی، افزایش بازدید سایت و فروش بیشتر الزام به اشتراک گذاری آنلاین مطالب بسیار به چشم می‌خورد. به همین منظور در این بخش از مقاله آموزش تولید محتوا می‌خواهیم ابزارهای لازم و حرفه‌ای را برای انتشار محتواهای متنی و نگارش محتوا را معرفی کنیم تا در کم ترین زمان ممکن به راحتی مقالات مورد نظر خود را تولید و منتشر نمایید.

ابزارهای تبدیل صوت به متن

همانگونه که از نام شان پیدا است این ابزارها صوت شما را به متن تبدیل می‌کنند. شما بوسیله این روش به راحتی می‌توانید کلیه ایده ها، دیدگاه ها، تجارب، عقاید و آموخته هایتان را در لحظه بیان کنید تا سیستم آن صوت را به متن تبدیل نماید. با بکارگیری این متد شما می‌توانید در کم ترین زمان و هزینه مقاله خود را به سادگی در قالب متن منتشر کنید.

البته یکی از بزرگ ترین معایبی که این روش به همراه دارد کم رنگ تر شدن توانمندی تایپ ده انگشتی است.

تولید محتوا
ابزارهای تبدیل صوت به متن

ممکن است شما در شرایطی قرار گیرید که دسترسی به اینترنت برایتان در آن لحظه امکان پذیر نباشد در این حالت شما باید علاوه بر کسب مهارت گویش از توانمندی تایپ ده انگشتی نیز برخوردار باشید. اما برای تبدیل صوت به متن شما می‌توانید از سرویس های ارائه دهنده این خدمات استفاده نمایید. از سایت های ایرانی معروفی که این خدمات را به خوبی ارائه می‌دهد iotype.com نام دارد.

یکی دیگر از مواردی که قالبا توسط ما نادیده گرفته می‌شود موضوع صبر است. این نکته مهم یادمان باشد که هنگام بیان نمودن مطالب مورد نظرمان برای تایپ صوتی، باید آرام آرام و شمرده شمرده مفاهیم را بیان کنیم. باید واژه‌ها و نحوه ادا جملات را به صورت گویا و صحیح همراه با یک ریتم و نظم مشخص انجام دهیم تا هوش مصنوعی نرم افزار نیز خروجی صحیح را به ما تحویل دهد.

Google Docs یکی دیگر از سروریس های ارائه دهنده محتوا نویسی و تبدیل صوت به نوشته است. برای فعالسازی این قابلیت باید از قسمت Tools گزینه Voice Typing را انتخاب کنید. پس از انتخاب از اتصال میکروفن به لپ تاپ و یا گوشی تان اطمینان حاصل کنید زیرا در این بخش با کلیک بر روی دکمه Click To Speak ضبط صدا فعال می‌شود.

تولید محتوا
ابزارهای تبدیل صوت به متن

اگر بخواهیم نرم افزار نسخه اندروید و ios این سروریس های ارائه دهنده را معرفی کنیم Google Keyboard بهترین گزینه است. با دانلود این نرم افزار در Google Play شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از یک موبایل در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات خود را به محتوا متنی تبدیل کنید.

  • برای تایپ با وضوح و شفافیت بالا حتما به هنگام ضبط صدا از یک میکروفن استفاده نمایید.
  • استفاده از میکروفن یقه‌ای جهت ضبط صدا باکیفیت و یا تبدیل صوت به متن تلفن‌های هوشمند شدیدا توصیه می‌شود.

یکی دیگر از ابزارهای تبدیل صوت به متن که به صورت رایگان توسط سروریس دهندگان خارجی ارائه می‌شود Speech Texter نام دارد. شما با استفاده از این ابزار آنلاین می‌توانید صوت خود را به متن تبدیل نمایید. فقط کافی است تا به هنگام ورود به برنامه از طرق گزینه English زبان مبدا خود را به فارسی تغییر دهید. البته این ابزار تبدیل صوت به متن از کلیه زبان‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

ابزارهای تبدیل صوت به متن

با توجه به تست‌هایی که ما به صورت مداوم از این ابزار یعنی Speech Texter داشتیم هیچگونه خطا و یا عدم هماهنگی از سوی وب سایت مشاهده نکردیم، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در صورت عدم دسترسی به ابزارهای ارائه شده از این وب سایت نیز نهایت استفاده و سود را کسب نمایید. کلیه اطلاعات و مفاهیم معرفی شده با توجه به شرایط فعلی است، چنانچه تغییر و یا ابزار جدید و کاربردی وارد دنیای مجازی شود در کوتاه ترین زمان آن را جایگزین این اطلاعات خواهیم نمود.

تصحیح نگارش محتوای متنی

اگر به دنبال ابزاری هستید تا فرآیند تصحیح نگارش یا به بیان دیگر ویراستاری متن شما را انجام دهد وب سایت ویراست لایو گزینه ایده آل است. این ابزار به شما کمک میکند تا خطا های نگارشی خود را مانند: غلط املایی و دستور زبان شناسایی کنید و فرآیند ویراستاری را به صورت Online برای شما در کسری از زمان انجام میدهد.

کاربردهای بسیار شیرین و لذت بخش این وب سایت علاقه شما را برای تولید محتوا متنی به شدت افزایش می‌دهد. البته این وب سایت همانند تمامی هوش های مصنوعی دارای ضعف هایی که در گذر زمان شناسایی و برطرف میگردد.

تولید محتوا
تصحیح نگارش محتوای متنی

اما منظور از ویراستاری چیست؟ ویراستاری در واقع برقراری نظم در جملات و راستی آزمایی آنان به لحاظ قواعد دستور زبان است. به عنوان مثال ما هنگامی که در حال نگارش یک بند هستیم بسیار مهم است که جایگاه و طریفه استفاده از ویرگول، دو نقطه: و… را بدانیم. نوع چینش حروف ربط، نحوه جمله بندی و سازماندهی پاراگراف‌ها جهت تحقق مضمون مورد نظر تماما مواردی است که هر نویسنده ای باید از آن آگاهی کامل داشته باشد.

یکی دیگر از امتیازات این سرویس دهنده که باید مورد توجه قرار گیرد رایگان بودن آن است. در دنیای امروز اگر قرار است تا در گروه حرفه ای ها قرار بگیریم باید ذهنیتی سازنده و رو به جلو داشته باشیم، باید طبق قوانین اساس کارمان را بر قاعده و نظم بنا کنیم از این رو استفاده از این امکانات رایگان و حرفه ای سرعت کار ما را برای حرفه ای شدن به شکل فوق العاده عالی افزایش میدهند.

آموزش تولید محتوا صوتی چیست (پادکست)

تولید محتوا صوتی در قالب پادکست مزایا و سادگی های بسیار زیادی دارد. یکی از آن امتیازات کم حجم بودن فایل‌های صوتی برای دانلود است. دومین ویژگی که این امر را علاوه بر راحتی بسیار جذاب و منحصر به فرد می‌سازد عدم نمایش چهره و قرار گرفتن در مقابل دوربین است. خیلی از افراد با در نظر گرفتن تیپ شخصیتی‌شان (درونگرا) تمایل به نمایش تصویرشان ندارند، اصلا مهم نیست خبر خوب آن است که روش تولید محتوا صوتی در قالب پادکست برای همین کار آماده شده است.

شما با استفاده از روش تولید محتوا صوتی می‌توانید محصولات، خدمات و آموزش‌هایتان را بدون اینکه زمان زیادی را برای تدوین، نورپردازی، تنظیم رنگ و تست میکروفن و دوربین فیلمبرداری بگذارید فقط با یک میکروفن محتوا صوتی خود را تولید نمایید. برخلاف تولید محتوا ویدئویی شما در هر زمان، مکان و شرایطی می‌توانید پادکست خود را توسط یک میکروفن و یا گوشی ساده ضبط کنید.

برای شروع خیلی به فکر تجهیزات حرفه ای و گران قیمت نباشید چرا که در قدم اول محتوا شما باید جذاب و قابل استفاده باشد. اگر شما واقعا یک محتوا قدرتمند و کارآمد داشته باشید، محتوایی که از قابلیت حل مسئله برخوردار باشد در آن لحظه اصلا کاربر به فکر نوع صدا و کیفیت دوربین‌تان نیست بلکه فقط آن مفهوم است که اثرگذاری دارد.

بداحه گویی و فن بیان

پیشنهاد می‌کنیم اگر سبک یادگیری فردی تان شنیداری است بر روی مهارت بداحه گویی تا به شدت وقت بگذارید زیرا این دسته از افراد با توجه به فعال تر بودن قوه شنیداری شان خیلی ساده تر می‌توانند میان مفاهیم صوتی ارتباط برقرار سازند از این رو لازم است تا با انجام تمرینات تخصصی در این حوزه این مهارت را در خود به شکوفایی هرچه تمام تر برسانند. در دوره جامع تندخوانی فرزانگان موضوع سبک های یادگیری شخصی به همراه آزمون شناسایی و به شکل کامل همراه با تمرینات فوق العاده کاربردی و موثر آموزش داده شده است.

  • فراگیری قوانین بداحه گویی و تقویت مهارت فن‌ بیان تاثیرات بسیار جدی را در تقویت تولید محتوا صوتی خواهد داشت.

بداحه گویی به ما کمک می‌کند تا آموخته‌ها و مجموعه آگاهی‌هایی که از جانب خداوند در لحظه دریافت می‌کنیم را به سادگی همراه با یک آهنگ و هارمونی معینی بیان کنیم. انجام مداوم و مستمر این تمرین نتنها حافظه حسی، کوتاه مدت و بلندمدت ما را تقویت می‌کند بلکه فن بیان ما را نیز با مرور زمان شیوا و گویا تر می‌سازد. البته در خصوص فن بیان تمرینات تخصصی وجود دارد که در کارگاه تندخوانی فرزانگان تهران (دوره حضوری) این موضوع همراه با تمرین و تکنیک به صورت جامع آموزش داده شده است.

ابزارهای تولید محتوا صوتی

همانطور که در ابتدای مقاله آموزش تولید محتوا نیز اشاره کردیم ما قصد داریم تا شما را با ساده‌ترین و البته حرفه ای ترین شیوه های تولید محتوا آشنا سازیم، روش‌هایی که بدون هزینه شما را به درآمد نزدیک تر سازد. از این رو در اولین قدم لازم است تا از یک میکروفن ارزان اما مناسب برای تولید محتوا صوتی استفاده کنیم.

چنانچه از استطاعت مالی چندان متوسطی برخوردار نیستید جای نگرانی نیست چرا که میکروفن موبایل تان کار راه انداز خوبی است. اما اگر توانایی خرید یک میکروفن میان رده مناسب با کیفیت عالی را دارید ما به شما میکروفن یقه‌ای BOYA M1 را پیشنهاد می‌کنیم.

میکروفن یقه‌ای BOYA M1

میکروفن یقه‌ای بویا M1 جزوه میکروفن های میان رده باکیفیت است. کیفیت صدای این میکروفن همانند میکروفن‌های حرفه ای است فقط با این تفاوت که قیمت بسیار پائین و مقرون به صرفه‌ای دارد. قیمت میکروفن اصل بویا M1 حدود 450 هراز تومان است. به علت استقبال بسیار خوب و بالایی که از این میکروفن کره ای شده متاسفانه نسخه تقلبی آن نیز در بازار وجود دارد بنابراین لازم به ذکر است که هنگام خرید از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

میکروفن خود را گوشی و یا لپ تاپ خود نصب و طبق برنامه هایی که برای تولید محتوا صوتی خود در نظر گرفته اید پادکست خود را ضبط نمایید. احتما به هنگام ضبط پادکست تان صداهایی بسیار نرم و البته مزاحمی را تحت عنوان نویز خواهید شنید، موانعی که سطح کار ما را به شدت پائین و محتوا ما را از استانداردهای لازم یک پادکست معمولی خارج می‌سازند. برای رفع مسئله نویز صدا لازم است تا چند موضوع جدی و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

طراحی محیط آکوستیک

احتمالا شما هم اتاق‌هایی که گویندگان رادیو و یا دوبلورهای فیلم‌های سنمایی در آن قرار می‌گیرند را مشاهده نموده اید! اتاق‌های ویژه ای که حتی کوچک ترین صدایی در آن وجود ندارد و کیفیت ضبط صدا را تا چهار برابر افزایش می‌دهد. اجراه چنین اتاق‌هایی با توجه به شرایط زمانی و اقتصادی ما خیلی مقرون به صرفه نیست و چه بسا ما را با مشکل مواجه کند. اما راحل چیست؟ چطور می‌توانیم این مسئله را حل کنیم و یک محیط آکوستیک برای خودمان بدون صرف هزینه‌های گزاف طراحی کنیم؟

استفاده از فوم‌های ابری Acoustics یا عایق صدا این امکان را برای حذف نویزهای صدا فراهم می‌سازند. شما می‌توانید با خرید این فوم ها آن را به دیوار و یا سقف خانه تان نصب کنید و کیفیت صدا ضبط شده تان را به میزان قابل قبولی افزایش دهید. قیمت هر متر از این فوم ها حدود 60 هزار تومان می‌باشد و سطح کار شما را برای همیشه در بالاترین حد ممکن نگه می‌دارد.

حذف نویز صدا با Adobe Audition

نرم افزار Adobe Audition

این نرم افزار تخصصی ترین امکانات تدوین و فرمت انوع فایل‌های صوتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید به سادگی نویز فایل‌های صوتی را بگیرید، اکتاو آن را افزایش دهید و در صورت تمایل انواع جلوه‌های زیبا صوتی را به آن اضافه نمایید. استفاده از این برنامه بسیار راحت و لذت بخش است چرا که شما می‌توانید حتی با یک موبایل صوت خود را نویزگیری و کیفیتش را به میزان قابل قولی بهتر و واضح تر نمایید.

تولید محتوا ویدئویی چیست

برای تولید محتوا ویدئویی 2 روش وجود دارد. روش اول استفاده از یک محیط اختصاصی و روش دوم استفاده از یک محیط آزاد است. در محیط اختصاصی شما باید تجهیزات لازم برای تولید ویدئو حرفه ای و استاندارد را داشته باشید اما در محیط آزاد با توجه به وجود شرایط مطلوب نیازی به جمع آوری این تجهیزات نیست.

محیط اختصاصی تولید محتوا ویدئویی

برای طراحی یک محیط اختصاصی شما باید مجموعه لوازمی که معمولا کلیپ سازان حرفه ای از آن استفاده می‌کنند را تهیه نمایید. منظور از تجهیزات: پرده سبز یا کروماکی، میکروفن یقه‌ای، رینگ لایت یا سافت باکس برای نورپردازی، فوم‌های اکوستیک، دوربین فیلم‌برداری نیمه حرفه ای یا دوربین گوشی موبایل و فراگیری نرم افزارهای کلیدی همچون فتوشاپ، پریمیر و ورد می‌باشد.

خوشبختانه با وجود تنوع قیمت هایی که امروز در بازار مشاهده می‌شود خرید کلیه لوازم مذکور اگر هوشمندی و دانش لازم همراه باشد بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

درونگراها در تولید محتوا

اگر فردی درونگرا هستید به احتمال زیاد شیوه نخست که تولید محتوا اختصاصی بود برایتان مناسب است. درونگراها تمایل زیادی به تجسم و تخیل دارند زیرا از تنهایی خود و تفکر نمودن در سکوت بسیار استقبال می‌کنند. درونگراها دوستان محدودی دارند و به جای داشتن ارتباطات وسیع علاقه دارند تا ارتباطات محدود اما پایدار و باکیفیتی را تجربه نمایند لذا تمایل زیادی نیز به تولید محتوا ویدئویی در محیط های ساکت، آرام و همیشگی دارند. محیطی که دچار تغییر و دگرگونی مداوم نشود و ماندگار باشد.

محیط آزاد برای تولید محتوا ویدئویی

اگر محیط آزاد را برای تولید محتوا ویدئویی خود انتخاب کرده اید دیگر نیازی به استفاده از تجهیزات حرفه ای نخواهید داشت. منظور از محیط آزاد فضا های سبز، محیط های فرهنگی و هنری و سایر مراکز سیاحتی و زیارتی می‌باشد. چون شما در یک فضایی باز قرار دارید دیگر وجود نور کافی و استاندارد همراه با تصویر زمینه ای زیبا و جذاب برایتان به شکل ناخودآگاه محیا خواهد. بنابراین شیوه و سبک خود را برای شروع تولید محتوا ویدئویی مشخص کنید.

برونگراها در تولید محتوا

برای این کار ابتدا باید به خودشناسی برسید و تیپ شخصیتی منحصر به فرد خود را کشف کنید. اگر فردی برون گرا هستید و از انرژی فوق العاده ای برخوردار می‌باشید استفاده از شیوه دوم یعنی تولید محتوا ویدئویی در محیط آزاد برایتان بسیار توصیه می‌شود زیرا علاوه بر مسافرت و نقل مکان‌های متعدد لذت و اشتیاق شما نیز برای مشاهده، لمس کردن، ایده پردازی و عملی نمودن انواع نوآوری‌ها به شدت بالا می‌رود.

یادتان باشد که اگر فردی برونگرا هستید باید از مطالعه این دسته از مفاهیم به فکر بروید تا آنها را به واقعیت بدل سازید، حال چنانچه تغییری در احساس شما ایجاد نشد پس فردی درونگرا هستید.

نورپرداز رینگ لایت

نورپردازی استاندارد همراه با برنامه پردازش به شکل دقیق و حساب شده جزوه اساسی ترین کارهایی است که هر یوتیوبر و والگری که قصد شروع تولید محتوا ویدئویی در سطوح حرفه ای را دارد باید از آن آگاهی داشته باشد. با توجه به تنوع قیمت و وجود انواع سافت باکس‌ها و Ring Light های متعدد ما می‌توانیم با کمی مطالعه در این بخش آن نورپرداز مناسب خود را با توجه به بودجه ای که برای این امر در نظر گرفته ایم خریداری نماییم.

تولید محتوا
Ring Light

تجهیزات نورپردازی معمولا در آتلیه‌های عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تصویر ثبت شده در بیشتر کیفیت و جزئیات باشد. اگر شما هم به دنبال با کیفیت تر شدن سطح کار خود هستید پیشنهاد می‌کنیم که از سافت باکس و یا رینگ لایت استفاده کنید. هیچگونه تفاوتی میان این دو نورپرداز حرفه ای وجود ندارد بنابراین برای خرید در گام اول فقط نوع نیاز خود را بررسی کنید تا به بهترین تصمیم دست یابید.

مزیت Ring Light نسبت به Soft Box

رینگ لایت‌ها از سه نوع نور آفتابی، مهتابی و سفید خالص با توجه به شرایط نوری پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت با توجه به انتخاب شما قابل تغییر است بنابراین می‌توانید به راحتی نوع کلیپ خود را با استفاده از Ring Light تنظیم نمایید. دومین مزیتی که رینگ لایت‌ها دارند قابلیت اتصال موبایل به آنها است زیرا با توجه به وجود سه پایه این موضوع بسیار کاربردپذیر خواهد شد و ما به سادگی در هر شرایطی می‌توانیم Ring Light خود را تنظیم، نور مناسب خود را انتخاب و ویدئو مورد نظرمان را ضبط نماییم.

البته نمی‌توان به شکل دقیق گفت که رینگ لایت از سافت باکس بهتر است خیر! چرا که در بعضی از شرایط با توجه به نیاز و سطح کار ممکن است سافت باکس بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. اما با در نظر داشتن شرایط فعلی و راحتی کار Ring Light گزینه ای مناسب خواهد بود.

پرده سبز یا کروماکی

پرده سبز یا کروماکی به انگلیسی: Green Screen این قابلیت را برای ما مهیا می‌سازد تا صفحه پشت سر خود را (Background) به هنگام ضبط ویدئو توسط نرم افزار Adobe Premiere Pro و Adobe After Effects حذف و تصویر مورد علاقه مان را جایگزین آن نماییم. البته استفاده از پرده سبز رنگ در صعنت ساخت و تدوین فیلم‌های سینمایی حرفه ای در سطح هالیوود کاربردهای بسیار وسیع و باورنکردنی دارد و تنها به برداشتن یک تصویر زمینه منتهی نمی‌گردد.

در حال حاضر پرده سبز رنگ به دو بخش کلی سبز و آبی تقسیم بندی می‌شود. علت سبز و آبی بودن این پرده ها نوع پردازنده لنزهای دوربین است. برخی از لنزهای موجود سازگاری کامل را با پرده سبز ندارند به همین دلیل باید از پرده آبی جهت تدوین استفاده کنند. اما عموم لنزهای موجود در دوربین‌های عکاسی به ویژه موبایل ها با پرده سبز رنگ هماهنگی بسیار کاملی را دارند و دست شما را برای طراحی باز می‌گذارند.

نرم افزار Adobe Premiere

نرم افزار Adobe Premiere Pro

چنانچه به دنبال آموزش تولید محتوا و به ویژه آموزش ویدئویی آن در سطح کلان هستید پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا با مفاهیم پایه‌ای دو نرم افزار به شدت ضروری و جدی Adobe Premiere Pro و Adobe After Effects آشنا شوید. سپس با خرید پرده سبز رنگ که قیمت مناسبی هم امروز در بازار دارد تولید محتوا ویدئویی خود را شروع کنید. لازم به ذکر است که نرم افزار پریمیر مخصوص تدوین ویدئو و خروجی است و نرم افزار افتر افکت مختص انیمیشن‌سازی و جلوه‌های بصری.

Adobe Premiere یک نرم افزاری است که امکان تدوین فایل‌های ویدئویی را برایمان محقق می‌سازد. این نرم افزار قدرتمند با محیط کاربری بسیار ساده دست شما را برای تدوین فایل‌های ویدئویی، اضافه نمودن جلوه‌های بصری، تنظیم رنگ، تنظیم قطعات صدا و ویرایش عکس‌ها بسیار آزاد می‌گذارد. امروز نرم افزارهای تدوین فیلم بسیار زیادی در بازار وجود دارد اما اگر بخواهیم با شما رو راست باشیم باید بگوییم که Adobe Premiere اصلا قابل مقایسه با آنها نیست.

  • البته اطلاعات ارائه شده با در نظر داشتن شرایط حال حاضر می‌باشد ممکن است که در سال‌های بعد این وضعیت تغییر نماید.

نرم افزار Adobe Photoshop

بدون شک نام نرم افزار Adobe Photoshop (فتوشاپ) را شنیده اید. محبوب ترین و کارآمدترین نرم افزاری که برای اولین بار در سال 1988 توسط دو برنامه نویس آمریکایی با نام‌های توماس نول و جان نول ساخته شد. قابلیت‌های این نرم افزار بسیار زیاد و باورنکردنی است به حدی که شما را به مرز خلاقیت و نوآوری هدایت می‌نماید.

شما با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود تا عکس‌هایتان را از نوع رنگ و کیفیت گرفته تا سایز و جلوه‌های بصری نتنها تغییر بلکه یک تصویر جدید نیز خلق نمایید.

تولید محتوا
نرم افزار Adobe Photoshop

اگر به دنبال آموزش تولید محتوا متنی، تولید محتوا صوتی و همچنین ویدئویی هستید باید کار با نرم افزار فتوشاپ را به صورت کامل بیاموزید. فرض کنید که مقاله دلخواه تان را آماده کردید و حال می‌خواهید آن را در وب سایت تان قرار دهید، آیا فقط تنها متن برای سئو مقاله ما کافی است؟ قطعا خیر، پس وجود یادگیری یک نرم افزار کاربردی مانند Adobe Photoshop بسیار احساس می‌شود. گوگل محتوا متنی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و علاقه مند است تا عکس‌های تولید شده توسط شما را نیز مشاهده کند.

اگر عکس‌ها طبق قاعده گرافیکی به شکل خلاقانه طراحی شده باشند و کپی از سایت های دیگر نباشد به مقاله و سایت شما رتبه بسیار مناسبی خواهد داد. این رتبه و امتیاز مثبت رتبه سایت شما را افزایش می‌دهد و آمار ورودی سایت شما را نیز به شکل چشمگیری بهبود می‌بخشد. البته در نظر داشتن قاعده تکامل و قانون مداومت نیز در این موضوع بسیار اساسی است و باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

برای آنکه بتوانیم در حوزه تولید محتوا موفق شویم و به دست آوردهای درخشان و الهام آفرین دست یابیم باید از کلیه روش‌های آموزش کامل تولید محتوا که متشکل از متنی، صوتی و ویدئویی بود به شکل همزمان استفاده کنیم.

ویژگی تولید محتوا کاربردی

در این قسمت ما شما را با اصلی ترین ویژگی هایی که یک محتوا نیرومند و فوق العاده الهام بخش باید از آن برخوردار باشد آشنا می‌سازیم. استفاده از ویژگی های بیان شده کیفیت و قدرت محتوایی مطالب شما را ارتقا و شکوفا می‌سازد.

محتوا جامع برای مخاطبان خود تولید کنید

ما برای آنکه یک آموزش تولید محتوا با کیفیت و اثربخش داشته باشیم ابتداء به ساکن باید به شکل کامل مفهوم را انتقال دهیم. این روند به نوبه خود می‌تواند تاثیرات بسیار فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. زیرا همه کاربران به دنبال اطلاعات کامل در خصوص یک موضوع می‌باشند و زمانی هم که محتوای شما را مورد مطالعه قرار می‌دهند توقع یک محتوا کامل و جامع را از شما دارند.

بنابراین یک محتوای کامل می‌تواند علاوه بر اثرگذاری بر انتقال بهتر مفاهیم نیز کمک کند.

یک محتوا اثربخش باید نو و خلاقانه باشد

تولید محتوا نکنید تا هنگامی که به ایده و درکی نو نرسیده اید. محتوای کپی علاوه بر آنکه از اعتبار بسیار پائینی برخوردار می‌باشد اگر توسط شما نیز مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند خطرات بسیار هولناکی را به همراه داشته باشد. یادتان باشد ربات های گوگل بسیار هوشمندانه تر از گذشته مطالب را آنالیز می‌کنند. اگر شما محتوا بسیار مشابه را بدون خلاقیت تولید کنید شانس آنکه در گوگل نماش داده شوید نیز بسیار پائین خواهد بود پس محتوا نو و جدید تولید کنید.

بروزرسانی محتوا شما را جذاب تر می‌سازد

جهان هستی در هر لحظه در حال حرکت به سمت جلو می‌باشد از این رو سطح اطلاعات نیز در حال ارتقا می‌باشد بنابراین شما نیز باید خود را با حرکت کیهان هماهنگ سازید. کلید محتوا های خود را بر اساس آخرین یافته ها و تحولات علمی رائه دهید. سعی کنید کلیه محتواهای خود را تاریخ گذاری کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بروزرسانی آنها اقدام کنید.

کلیه افراد به دنبال اخبار و اطلاعات جدید می‌باشند و این خود بهترین فرصت برای تولید یک محتوا قدرتمند است. جای دارد در خصوص یکی از تاثیراتی که بروزرسانی محتوا در جذاب نمودن کار ایفا می‌کند صحبت کنیم آن تاثیر چیزی نیست جز طراوت و کارایی بهتر و مفیدتر. از این رو لازم دانستیم که در مقاله آموزش تولید محتوا به این نکته راهگشا اشاره کنیم زیرا پرنفوذ بودن یک اثر آن هم به صورت رایگان و قابل دسترس موضوعی بسیار ضروری برای افزایش ورودی کاربران و ترافیک سایت.

محتوا شما باید قابلیت حل مسئله داشته باشد

یک محتوا جامع و قدرتمند می‌بایست به سادگی مسائل مخاطبان خود را مرتفع کند. اگر محتوایی قدرت حل مسائل گوناگون را نداشته باشد هیچگونه ارزش و اعتباری نخواهد داشت. این رو باید به فکر تولید محتوا های کاربردی و در عین حال اثربخش باشید، محتواهایی که گره از کار افراد بگشاید و آنها را به سمت رویاهایشان هدایت نماید.

بنابراین به دنبال رفع نیازهای مخاطبان خود در حوزه کاری تان باشید چون این روند موجب افزایش بازدید محتوایتان خواهد شد. در مقاله آموزش تولید محتوا به دلیل اهمیت موضوع آن را مطرح نمودیم که اگر محتواهای رایگان تولید می‌کنید برای جذابیت اثر خود حتما از آن استفاده نمایید.

ابزارهای ضروری تولید محتوا

شما برای ارائه و تولید محتوا ابتدا باید بستر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. تولید محتوا در بسترهای گوناگون متفاوت می‌باشد و طبیعتا هر بستر ابزارهای مشخص و مخصوص خود را نیز در بر میگیرد. به عنوان مثال اگر شما قصد تولید محتوا در بستر اینستاگرام را دارید ابزار فتوشاپ بسیار حیاتی و کابردی خواهد بود اما برای تولید محتوا در قالب وردپرس فتوشاپ دیگر یک امر دلبخواهی خواهد بود.

البته ابزارهایی گرافیکی فتوشاپ، پریمیر، آدوبی ایودیشن و … برای آموزش تولید محتوا حتما باید مورد استفاده قرار گیرند اما درصد کاربردشان متفاوت می‌باشد. اگر به عنوان فردی که به شکل رایگان فرآیند محتوا سازی را انجام می‌دهد آموزش این ابزارها می‌تواند سودمند واقع شود چرا که بسیاری از انسانها از آن بی اطلاع هستند.

از بهترین ابزارهای به اشتراک گذاری محتوا می‌توان به:

  • وردپرس – سیستم مدیریت محتوا سایت
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • آپارات
  • یوتیوپ
  • فیسبوک

البته نوع تولید محتوا شما نیز بسیار مهم است. تولید محتوا شما می‌تواند در قالب فایل های تصویری و صوتی و یا متن باشد. از این رو نوع محتوا انتخابی در موفقیت بسیار تاثیرگذار می‌باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم تا تولید محتوا را در قالب ارائه فایل های تصویری شروع کنید زیرا نتایج فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت.

بیشتر مردم علاقه مند مشاهده می‌باشند تا مطالعه بنابراین ارائه محتوا در قالب فیلم می‌تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. البته شما برای تولید محتوا باید با توجه به سبک یادگیری‌تان در مسیر تولید قرار گیرید لذا پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه مقاله کاربردی آموزش تولید محتوا حتما از مقاله سبک‌های یادگیری فردی در سایت نیز استفاده نمایید تا با جهان بینی وسیع‌تری قدم در راه رشد و تعالی بر دارید.

روش‌های به اشتراک گذاری محتوا

همانگونه که بیان شده شما ابتدا باید بستر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس طبق یک برنامه ریزی مشخص و مرتب تولید محتوا نمایید. برنامه زمانی در ارائه محتوا می‌تواند تاثیرات فوق العاده بی نظیری را به همراه داشته باشد. فرض می‌کنیم قرار است تا بر روی اینستاگرام فرآیند تولید محتوا را انجام دهیم شما ابتدا باید موضوع خود را مشخص کنید و در راستای آن شروع به رائه محتوا نمایید.

  • بهترین مکان برای تولید محتوا در حال حاضر سیستم مدیریت محتوا وردپرس است زیرا 0 تا 100 آن در اختیار شما است.

استفاده از تصاویر گرافیکی، متن شیوا، فونت مناسب، استفاده از رنگ‌های شاد و … در تولید و ارائه یک محتوا ناب بسیار حائز اهمیت است. بسترهای دیگری نیز برای تولید محتوا وجود دارند که از میان آنها می‌توانیم به وردپرس اشاره کنیم. آن دسته از افرادی که می‌خواهند فروش اینترنتی و آنلاین از طریق وب سایت داشته باشند فعالیت و آشنایی با مفاهیم و راهکارهای مقاله سودمند آموزش تولید محتوا در قالب سایت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

نتیجه گیری کلی

همانطور که در مقاله آموزش تولید محتوا به آن اشاره شد ما در مورد روش تولید محتوا، الزامات آن و ابزارهایی که برای به اشتراک گذاری محتوا مورد نیاز است را با یکدیگر آموختیم. آموختیم که روش تولید محتوا به سه قسمت: 1) تولید محتوا متنی، تولید محتوا صوتی در قالب پادکست و ویدئویی تقسیم بندی می‌شود. برای انتخاب روش تولید محتوا مان باید از تیپ شخصیتی و سبک یادگیری فردی مان اطمینان حاصل کنیم زیرا نقش بنیادینی در موفقیت مان دارد.

اگر فردی شنیداری هستید تولید محتوا صوتی در قالب پادکست بسیار مناسب خواهد بود. افراد شنیداری به واسطه توانمندی بالایشان در شنیدن و از همه مهم‌تر بیان کردن داده‌ها، استعداد عالی در ذخیره سازی و تداعی اطلاعات درک شده به واسطه حافظه شنیداری‌شان خواهند داشت.

برای تولید محتوا صوتی می‌توانید از ساده ترین ابزارهای موجود مانند: گوشی موبایل‌تان استفاده نمایید. لزومی برای پرداخت هزینه‌های زیاد جهت تولید محتوا صوتی، ویدئویی و متنی وجود ندارد فقط کافی است طبق مواردی که در مقاله اشاره شد عمل نمایید.

هدف تان را از ارائه محتوا مشخص کنید و با عشق و علاقه بدون در نظر گرفتن نظرات دیگران شروع کنید و شاهد معجزات حیرت آور آن باشید. محتوا با کیفیت، کامل، کاربردی و به روز تولید کنید. سعی کنید محتوایی تولید کنید تا پاسخگوی نیازهای دیگر افراد باشد زیرا همین روند به نوبه خود منجر به افزایش بازدید محتوایتان خواهد شد. لازم است تا به کلیه مراحل آموزش داده شده عمل شود تا در اثر تکرار آن نتایج واقعی را محقق سازد.

برای تحقق حقیقت کاربرد و مفهوم تولید محتوا چیست، بسترهای گوناگون را با توجه به حوزه کسب و کار تان بشناسید و سپس با تمام تمرکز بر روی یک بستر فعالیت نمایید، ابزارهای لازم برای تولید محتوا را بیاموزید و از آن برای ارتقا محتوا تان استفاده کنید. برای انجام درست و اصولی این کار باید سبک یادگیری شخصی خود را کشف و متناسب با توانمندی های ذاتی و درونی تان عمل نمایید.

امیدواریم که از مقاله آموزش تولید محتوا نهایت سود را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *