تخفیف دوره تندخوانی فرزانگان تا 1 خرداد - «کتاب بخوانیم»

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه
ثبت‌ نام | ورود
منوی دسته بندی

منبع تولید محتوا، هر آنچه باید برای انتخاب یک منبع قدرتمند بدانید

منبع تولید محتوا

این مقاله برای آن گروه از دوستانی مناسب است که در زمینه تولید محتوا در حال فعالیت و کسب در آمد می‌باشند البته تمامی افرادی که قصد دارند تا با فرآیند و حرفه تولید محتوا آشنا شوند نیز مقاله منبع تولید محتوا قادر است تا دیدی تازه و کاملا متفاوت از گذشته را به آنها بدهد تا سطح علمی، جذابیت و کارکرد محتواهایشان به شکل فوق العاده‌ای افزایش پیدا کند.

در مقاله منبع تولید محتوا شما با چندین نکته و روش بسیار تحول آفرین، جریان‌ساز و کاربردپذیری آشنا خواهید شد که منجر می‌شود تا مقالات، پادکست‌ها و ویدیوهایتان از کارآمدی و تاثیر به مراتب مضاعف‌تری برخوردار شود به نحوی که وقتی کاربر در حال مطالعه، شنیدن و یا مشاهده محتوای شما است غرق در لذت، فهم و کسب نتیجه مفید شود. لذا آگاهی داشتن از منبع تولید محتوا و استفاده از داده‌ها و اطلاعات سلامت و حقیقتا ارزنده ارزشی بسیار والا دارد که هر شخص باهوش و توانمندی باید نهایت بهره و سود را از آن به‌دست آورد.

منبع تولید محتوا یعنی چه

ما برای آنکه بتوانیم یک متن ساده را نگارش کنیم لاجرم باید از یک محتوای ذهنی برخوردار باشیم به بیان دیگر باید از چیزی دانایی، آگاهی و یا دانشی داشته باشیم تا بتوانیم آن را به صورت اصولی و قاعده‌مند به شکلی که برای کاربر جذاب و کاربردی باشد ارائه دهیم. از این رو آن دانش خاص و اطلاعات تخصصی هم در ذهن ما است باید از یک کیفیت، کارکرد و مبای علمی و عملی برخوردار باشد زیرا در غیر این صورت مورد پسند و رافع نیازهای کاربر نخواهد بود.

دقیقا در همین لحظات است که وجود یک منبع معتبر، سلامت و صحیح به‌شدت احساس می‌شود. اگر باهوش باشید حتما به رابطه عمیق و ظریف میان کیفیت و منبع به خوبی پی‌برده‌اید! بله ما هر آنچه را که همین حالا در ذهن‌مان به عنوان یک اندوخته و پیشفرض قبلی داریم به واسطه منابعی است که از آنها دریافت کرده‌ایم.

اگر منابع ما حال می‌تواند اشخاص، کتاب‌ها، دوره‌های آموزشی و مستند و کلیپ‌های مختلف باشد از اعتبار، قدرت، پاکی و توانمندی علمی لازم و کافی برخوردار نباشند به راحتی ما را از آن فرصت‌های مورد انتظار و رویاهای دلخواهمان دور می‌کند. زیرا کافی است که شما یک باور نادرست و اشتباه را در ذهن‌تان نهادینه کرده باشید و یا سخنی را به شکل وارونه پذیرفته باشید آنگاه می‌بینید که خود را از چه نعمت و رخدادهایی محروم نموده‌اید.

چرا منبع تولید محتوا مهم است

داستان آماده سازی مقاله منبع تولید محتوا از آنجایی شروع می‌شود که ما در حال مطالعه مقالات متنوع و متعدد در یک حوزه مشخص به شکل کاملا اختصاصی بودیم. به شکل کاملا نا باورانه و حیرت آوری مشاهده نمودیم که بسیاری از سایت‌ها نه‌تنها از یک زاویه به مسئله نگاه کرده بودند بلکه برخی از کلمات و جملات را نیز عینناً با تمام تغییراتی که در آن به‌وجود آورده بودند کپی کرده بودند!

به نظر شما آیا استفاده از این سبک از تولید محتوا برای مخاطب و کاربر مفید، موثر و لذت بخش است؟ آیا این محتوا با توجه به بار علمی که دارد قادر است تا نیازهای حیاتی و اصلی کاربرد را شناسایی نماید؟ آیا این قبیل محتواها می‌توانند پاسخ و راهکاری بجا و دقیقا هدفمند را به مخاطب انتقال دهند؟ اگر چنین نیست پس باید به دنبال منبعی برای تولید محتوای باکیفیت و کاربردی باشیم.

بله دقیقا پاشنه آشیل بسیاری از مدیران سایت و تولید کنندگان محتوا در همین جا است که بجای آنکه به دنبال یک نوآوری و خلاقیت تازه در تایف و فهم مسائل باشند، با مطالعه بسیار سطحی متون طی یک بازنگری فقط نحوه بیان آن را تغییر می‌دهند بدون آنکه در اصل محتوا، ساختار و چهارچوب اصلی مطلب تغییر سازنده و رو به جلو ایجاد کنند.

علت اصلی آنکه کاربران به سرعت سایت‌ها را ترک می‌کنند (ترک سریع سایت توسط کاربر منجر به کسب رتبه منفی از سوی گوگل می‌شود و این یعنی افت میزان بازدید و کپی) و به دنبال یک سایت جدید به جهت دریافت پاسخ کارآمد برای رفع نیازها و حل مسائلشان می‌رود دقیقا همین مطلب است زیرا از مطالعه مفاهیم و راهکارهای یکسان، تکراری و تکرار مکررات خسته و ملول شده‌اند از این با ذهنی سرگردان و مشتاق به دنبال حرفی تازه و آگاهی نو می‌روند.

چگونه محتوا کارآمد، تاثیرگذار و الهام بخش تولید کنیم

روش نخست برای تولید یک محتوا نیرومند و ایده آل که از قدرت حل مسئله، طرح پرسش و خلق ایده‌های راهگشا برخوردار باشد دوری از مشهورات است. همانطور که در ابتدای عنوان مقاله منبع تولید محتوا نیز به آن اشاره شد مبنا بر این است که شما هر آنچه را که برای انتخاب یک منبع نیرومند الزامی است دانید.

از فضای مسموم مشهورات فاصله بگیرید

لذا برای شروع کار باید ابتدا از مشهورات که به‌شدت برای تفکر و اندیشه مضر و مخرب هستند می‌بایست دوری کنید. مشهورات به معنی آن چیزی است که امروزه در مورد تمامی موضوعات در افکار، عقاید، کلام، اندیشه، بینش، رفتار، نحوه تفکر و اعمال یک جامعه حاکم است. مجموعه باورهایی که یک ملت به واسطه آن زندگی می‌کنند حال اینکه چه میزان از آن باورها صحیح و غلط است به‌جای خود.

بنابراین برای شروع می‌بایست خودتان را از این فضای سنگین و اشباع شده‌ای که امروزه حاکم است خودتان را رها کنید و با یک ذهن باز آماده دریافت آگاهی‌های تازه، صحیح، سلامت و هدفمند نمایید. این اقدام در درجه اول اعتماد به نفس شما را نسبت به هر کاری که قرار است انجام دهید ارتقا می‌بخشد زیرا شما می‌خواهید صرف نظر از خارج به صورت مستقل بیندیشید بنابراین اولین نتیجه‌ای هم که از این متد کسب می‌کنید بسیار برایتان دلچسب و شادی آفرین خواهد بود.

مشهورات تعریف فوق العاده گسترده‌ای دارد که فعلا در مقاله مذکور ما به همین مقدار کفایت می‌کنیم.

پرورش عشق به دانستن و شوق به یادگیری

دو عامل ذکر شده یعنی رغبت طبیعی به فهمیدن و اشتیاق به آموختن جزوه اساسی‌ترین مبانی است که هر محقق و تولید کننده محتوایی باید از آن بهره‌مند باشد زیرا در غیر این صورت نخواهد توانست منابع دست اول و ممتاز را به درستی شناسایی نماید. پس پیش از آنکه وارد این بخش شوید از خودتان سوال کنید که حقیقتا علاقه‌مند و دیوانه درک و دریافت هستید یا خیر؟

گام دوم جستجو منابع است که در این بخش ما باید با توجه به حوزه کاری که در حال حاضر در آن مشغول به کار و فعالیت هستید را به درستی همراه با ظرایف و جزئیات بالا با دقت و حوصله از پایه بشناسید تا ذهن‌تان با سیر مراحل ادراکی قادر باشد تا راهکارها، مفاهیم، معانی و ایده‌های بکری را برای ارائه و تالیف یک محتوای اثربخش و کاربردپذیر تبیین نماید. بنابراین وجود دو عامل بیان شده در گام دوم از تاثیر فوق العاده چشمگیری برخوردار است.

منبع برای تولید محتوا دقیقا کجا است

منابع فراوانی برای تولید محتوا در حاضر وجود دارد که مهم‌ترین آنها کتاب‌ها، مقالات علمی روز به زبان فارسی و انگلیسی، گفت‌وگو و مصاحبه با افراد و الگو‌های سرآمد و ممتازی که در حوزه کاری شما بسیار موفق و ثروتمند هستند همچنین مطالعه تجارب گذشتگان و به ویژه تاریخ دانشی که شما قصد تولید محتوا در آن شاخه را دارید.

از دیگر منابعی که می‌تواند بسیار منشا اثر و تاثیر باشد مطالعه مشکلات و نیازهای دقیق مردم در حوزه کسب‌وکار شما یا حرفه‌ای که می‌خواهید به مهارت دست پیدا نمایید است. این سوالات معمولا در وب‌سایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی که رقبای شما در آن به شکل حرفه‌ای و جدی فعالیت می‌کنند و در مجموع آشنایی با نیازهای روز است.

شما باید به دنبال وجه اشتراک میان حوزه کاری، دانشی که در جستجو آن هستید و مسائل مردم باشید. برای رسیدن به این مرحله نیز باید در بخش نخست ذهن‌تان فقط برای مدت کوتاهی بر روی وجه اختلاف موضوعات توجه نماید زیرا در دل تخالفات است که راه‌حل‌ها کشف می‌شوند. نظم مولود بی‌نظمی است و به قول سعدی: ادب از که آموختی از بی ادبان.

پس منبع دیگری که به شما کمک می‌کند تا مخاطب را با خود همراه نمایید ارائه یک راه و مسیر عملی برای رسیدن به نیازهایش است که این رویه نیز فقط با عوامل و آگاهی‌های آموزش داده شده در مقاله منبع تولید محتوا امکان پذیر می‌باشد. اشخاص هنگامی که محتوای شما را مطالعه، مشاهده و یا می‌شوند (بسته به نوع قالب محتوا) در همان لحظات ابتدایی به عمق اندیشه، کلام و صحت هر کدام از آنها به سادگی پی‌میبرند. از این رو است که می‌گوییم به انضمام مطالعه، عمل، تجربه و کسب نتیجه فردی از باورهای کسب شده مهم‌ترین عامل آن نظر نوآورانه شما است که منجر به گیرایی، کارآمدی و کاربردی‌شدن مقاله‌تان می‌شود.

نتیجه گیری

برای انتخاب یک منبع قوی و نیرومند برای تولید محتوا ما باید با مجموعه قواعد و آگاهی‌هایی که در حوزه منبع تولید محتوا وجود دارد به خوبی آشنا شویم زیرا عدم آشنایی با مطالب و راهکارهای موجود منجر به نارسایی مطالب و معانی محتوای ما می‌شود که برای مخاطب به هیچ عنوان لذت بخش و جذاب نخواهد بود و اگر کاربر به هدف خود نرسد دیگر کسب‌وکار آنلاین ما در بستر وب معنا و مفهومی نخواهد داشت.

طبق کلیه روش‌ها و شیوه‌های آموزش داده شده عمل کنید آنگاه خواهید دید که تغییرات مورد نظر با چه سرعت و سادگی برایتان محقق می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حداقل چندین بار مقاله مذکور را مطالعه کنید به شما قول می‌دهیم هر بار ایده‌ها و افکاری در ذهن شما ایجاد می‌شود که هر کدام مولود اقدام، راهکار و پاسخی مسئله حل کن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف دوره تندخوانی فرزانگان تا 1 خرداد - «کتاب بخوانیم»

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه