شماره 2: چگونه از تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟
کسب درآمد از تولید محتوا سوالی است که معمولاً بسیاری از افراد در ذهن خود آن را دنبال میکنند و قالباً با پاسخهای متفاوت و گوناگون نیز مواجه میشوند. امروز در پادکست شماره 2 که تحت عنوان چگونه از تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟ است قصد داریم تا علاوه بر معرفی اجمالی تولید محتوا و امکانات فوق العاده بیبدیل آن شما را با پیشنیاز و الزاماتی که این مهارت تسخیر کننده به همراه دارد آشنا سازیم.
پیش شرطهای تولید محتوا
فرآیند تولید محتوا نیز مانند هر مهارت دیگری دارای یک سری از پیشنیازها و قواعد ویژه است. این پیشنیازها و قواعد به ما کمک میکند تا در مرحله اول عشق و علاقه حقیقی خودمان را نسبت به مقوله تولید محتوا به خوبی شناسایی کنیم. به زبان سادهتر ما به یک خودشناسی نسبتاً خوب و مطلوبی از خودمان میرسیم گه آیا واقعاً به کار تولید محتوا علاقه مند هستیم یا فقط برای جبران نواقص مالی به دنبال یادگیری آن آمدهایم.
طبق آخرین آمارهایی که از مراکز معتبر اخیراً به دست آمده است نشان میدهد که علت عدم تمایل انسانها به انجام کار روزمره و بی انگیزگی در محیط کار نبودن ذوق و اشتیاق به شغلشان است. این پیشنیاز به شما کمک میکند تا علاقه درونی خودتان را پیدا کنید پیش از آن که دچار چنین سردرگمی و ضررهای مالی که ممکن است برای شروع مهارت تولید محتوا متحمل شوید.
هدف شما از تولید محتوا چیست
قبل از آنکه وارد موضوع کسب درآمد از تولید محتوا شویم ابتدا باید به یک سوال واحد پاسخ دهید و آن هم این است که آیا به خود فرآیند تولید محتوا علاقهمند هستید یا خیر؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم تر از آن است که ما وقت خود را صرف کسب در آمد از تولید محتوا سازیم. اما چرا این گونه است؟
هنگامی که انسان در مسیر علایق خود گام بر میدارد به شکل ناخودآگاه باهوش تر و صحیح تر از دیگران فکر، اقدام، تصویرسازی و همچنین رفتار می کند. مهمترین عامل و فرایندی که در خلاقیت و نوآوری تاثیر مستقیم دارد.
اگر شما نیز عشق و علاقه درونیتان امر تولید محتوا باشد آنگاه دست به اقدامات و عملی نمودن ایدههای خواهید زد که نه تنها برای شما پولساز است بلکه جهان را نیز متحول می سازد. محتوای شما باعث می شود تا دیگران انگیزه خود را برای حرکت به سمت اهداف خود به دست آورند و این عمل نیز منجر می شود تا کسبوکار و ایده شما به درآمد عالی تر و روز افزون تر از گذشته تبدیل شود.
انواع تولید محتوا
به طور کلی تولید محتوا به سه بخش تقسیم بندی می شود:
- تولید محتوای متنی
- تولید محتوای صوتی
- تولید محتوای تصویری (ویدئویی)
حال برای اینکه بدانید در کدام یک از شاخه های مذکور می توانید با صرف کمترین زمان و انرژی به بیشترین نتیجه و دستاورد برسید وقت آن است تا با سبک یادگیری منحصر به فرد خود آشنا شوید. هر انسانی با توجه به آنکه از یک ساختار فکری و مغزی بهره مند است سبک یادگیری و مطالعاتی منحصر به فرد خود را نیز دارد. شناسایی و کشف سبک یادگیری فردی به ما کمک میکند تا اطلاعات را به راحتی دریافت، درک و در حافظه مان ذخیره سازیم.
فهم ساده و روان مفاهیم این امکان را به انسان میدهد تا با انگیزه بیشتری نسبت به قبل حرکت نماید، حرکتی که با گذر زمان منجر میشود تا قابلیت و استعدادهای خاموش خود را کشف و با حرکت در مسیر علایق خود به توانمندیهای بینهایت اش اشراف و در عمل، به نتایج فوقالعاده و خلق دستاوردهای اعجاب انگیز دست پیدا کند.
برای مثال ممکن است که شما به تولید محتوای صوتی علاقه زیادی داشته باشید از این رو باید بدانید که سبک یادگیری و مطالعاتی منحصر به فرد شما از میان شیوههای شنیداری، نوشتاری، دیداری و جنبشی و لمسی کدام است؟ به احتمال زیاد فردی که علاقه مند به تولید محتوای صوتی در قالب ارائه پادکست است از سبک یادگیری شنیداری بهره مند میباشد زیرا ذهن این فرد با شنیدن و بیان کردن میتواند به عمق مفاهیم نفوذ پیدا کند.
حالا که این فرد با توجه به خودشناسی و شناخت سبک یادگیری خود قدم در راه تولید محتوا میکند تصاویری را مشاهده و شرایطی را تجربه میکند که به لحاظ کیفی و سطح پول سازی قابل مقایسه با انسانهای دیگر نیست چرا که این فرد قدم در راه شکوفاسازی استعدادهای خود برداشته است. قطع به یقین نتایجی را هم که دریافت میکند به لحاظ کیفی و مالی کاملاً متفاوت از فردی است که صرفاً برای تامین نیازهای مالی آن را دنبال کرده است.
نتیجه گیری کلی
تمامی انسانها میتوانند با وارد شدن در این حوزه اقدام به کسب درآمد از این راه نمایند اما آن دسته از افرادی که با خودشناسی قدم در این راه گذاشته اند نتایج و دستاوردهای کاملاً متفاوتی را تجربه خواهند نمود. نتایج درخشان و پولسازی که هم مطابق علایقشان است و هم ذوق و انگیزه آنها را برای انجام فرآیند تولید محتوا مضاعف تر میسازد.
شناخت علایق فردی و همچنین کشف سبک یادگیری منحصر به فرد شخصی دو عامل فوق العاده کلیدی و تاثیر گذار برای آن دسته از افرادی است که میخواهند کسب درآمد از تولید محتوا را آغاز نمایند. شناخت این دو عامل موثر منجر میشود تا جهان بینی افراد برای آغاز شغل دلخواه و مورد نظرشان وسیع تر از قبل گردد و به عنوان یک راهنما در هر لحظه واضح ترین مسیر را به آنها نشان دهد.